۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰

قاسمی نیا به مهر خبر داد:

پوشش کامل اتباع خارجی مقیم قم در برنامه‌های سوادآموزی

پوشش کامل اتباع خارجی مقیم قم در برنامه‌های سوادآموزی

قم - خبرگزاری مهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم از پوشش صد درصدی اتباع خارجی مقیم قم در برنامه های سوادآموزی طی سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی اقدامات معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به امضا رسید، این معاونت نسبت به برگزاری کلاس های سوادآموزی برای اتباع خارجی اقدام کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته معاونت سوادآموزی استان توانست صد در صد اتباع خارجی و حتی بیش از میزان تعهد، این افراد را تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار دهد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم ادامه داد: همچنین در سال گذشته همکاری خوبی با اداره کل زندان های استان در خصوص باسواد کردن زندانیان بند های آقایان و نسوان داشتیم که برای سال 91 نیز تفاهم نامه ای به امضا رسید تا این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

همه کلاس های سوادآموزی قم در مدارس تشکیل می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تلاش همه دستگاه ها در امر ریشه کنی بی سوادی تاکید کرد و افزود: بعد از موضوع ادغام در اردیبهشت سال گذشته، قرار شد همه امکانات نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش متحد شوند و در این زمینه تلاش شد تا همه کلاس های نهضت در مدارس تشکیل شود که این اتفاق افتاد.

قاسمی نیا تصریح کرد: این کار باعث شد تا هم معلمان و هم مدیران مدارس در شهر و روستا و مجتمع های آموزشی روستایی در امر سوادآموزی وارد شوند.

وی یادآور شد: معاونت سوادآموزی آمادگی دارد تا از همه به ویژه کارمندان و معلمان آموزش و پرورش، کارمندان ادارات و دستگاه ها و اعضای خانواده ها که قدرت تدریس و حداقل مدرک اول متوسطه دارند در طرح فرد به فرد سوادآموزی استفاده کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم افزود: برای کسانی که علاقمند به امر آموزش و تدریس در دوره‌های سوادآموزی هستند، جلسات توجیهی برگزار خواهد شد و کتاب و سی دی های آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 

کد خبر 1587128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha